torsdag 5 november 2015

Playground - Lars Kepler

Det är ju helt galet vad Kepler är duktig på att skriva deckare. Var får de alla idéer ifrån? Superduktiga är paret Ahndoril som skriver under pseudonymen Kepler. Därför har mina förväntningar på den här boken varit höga, men tyvärr har jag blivit lite besviken. Playground håller tyvärr inte samma klass som parets tidigare böcker, med Joona Linna som huvudkaraktär.

I Playground får läsaren vara med och utforska dödens hemligheter. Livet efter döden och vad som väntar på andra sidan.

Kepler är en av mina favoritförfattare, men den här boken lyckades inte riktigt fånga mig. Deckare är Kepler superduktig på att skriva, men thriller kanske inte riktigt är Keplers grej om jag ska vara helt ärlig.

2 kommentarer :

  1. Är inte så sugen på att läsa den här, hade hellre sett en bok till med Joona Linna :)

    SvaraRadera