söndag 15 november 2015

Arvet efter dig - Jojo Moyes

Arvet efter dig är uppföljaren till Jojo Moyes succéroman Livet efter dig. Helt ärligt så önskar jag att jag inte hade läst den här boken. Då hade jag bara lämnat karaktären Lou Clark och hennes fortsatta liv åt mina egna fantasier. Livet efter dig var nämligen en helt underbar bok, på många sätt. Och det gjorde att jag hade höga förväntningar på Arvet efter dig. Mina förväntningar infriades inte alls.

Lou Clark kämpar fortfarande med sina skuldkänslor, vilket gör att hon väljer att ta sig an andra människors problem med kärlek och empati, i denna efterföljare. Låt dig inte avskräckas bara för att jag önskar att jag inte hade läst boken. Den är inte dålig, inte alls. Lite seg till en början, men ändå typiskt Jojo Moyes böcker; det vill säga mycket om mänskliga relationer och ett avkopplande språk.

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar