lördag 16 maj 2015

Boktips för barn

Jag tänkte med detta inlägg tipsa om två böcker som jag tror många barn tycker om och har väntat på. Jag vet i alla fall att min son har väntat på dessa böcker och han är jättenöjd nu när han äntligen får läsa dem.

Ninja Timmy och den vita apans hemlighet är skriven av Henrik Tamm. Människor och djur blandas i kampen mellan gott och ont. Det är fantasi och magi på hög nivå med otroligt fina illustrationer!

Dagbok för alla mina fans: Det långa loppet av Jeff Kinney. Greg och hans dagbok är en storfavorit bland många ungdomar. Eller förlåt.. jag menar förstås "loggbok". Utformningen av boken är lite speciell med linjerade sidor, illustrationer och ett typsnitt som ser ut som handskrivet. Det är en rolig bokserie och jag förstår varför min son uppskattar den så mycket.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar