torsdag 12 mars 2015

Sveriges Lärarkalender

För en tid sedan fick jag ett mejl från Alla Tiders Förlag med info om deras olika kalendrar för lärare. Nyfiken som jag är ville jag så klart titta på en lärarkalender för ämneslärare. Det finns riktig fina varianter, men den som jag nu har fått titta på är den kalender som vänder sig till lärare i F-6. Jag jobbar själv i åk 7-9 och önskar hitta en kalender med många sidor längst bak där jag kan för anteckningar över elevernas prestationer och bedöma deras förmågor.

Lärarkalendern som jag har tittat i har en väldigt fin framsida. Kalendern innehåller sidor för att anteckna viktiga läsårsdata, överblick över höst- och vårtermin, årsplan och veckoplanering samt klasslista, frånvarolista och provresultatlista. Provresultatlistan är den lista jag alltid önskar fler sidor av än vad som finns i de olika lärarkalendrar som jag har testat. Och i den här kalendern är de inte heller många, tyvärr. Men vad som är fint med den här kalendern är dels framsidan, men även de tjocka papperssidorna som ger en lyxig känsla.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar