torsdag 12 mars 2015

Den lille prinsen - Antoine de Saint-Exupéry

Den lille prinsen av Antoine de Saint-Exupéry är en alldeles bedårande bok om klokhet hos barn. Lille prinsen är en liten pojke som bor på en annan planet. Han älskar att se solen gå ner och han tycker om att vattna sin blomma. Hans vänner är räven och fåglarna. I berättelsen om den lille prinsen ställs svåra frågor om kärlek och vänskap, liv och död i kombination med visdom, humor och charm.

Det här är en bok som jag inte kände till och jag var lite osäker på om jag ville läsa den. Men en barnbok med bilder i går snabbt att läsa och nu är jag glad för att jag har läst boken. Det är en filosofisk berättelse som får en att tänka till. Och den är samtidigt gullig med söta illustrationer.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar