torsdag 27 november 2014

Vissa böcker borde jag inte läsa...

... och en sådan bok är faktiskt Tom Clancys Rysk roulette. Jag tror faktiskt att jag är helt fel person att recensera eller överhuvudtaget skriva om den här boken. Rysk roulette är en deckare och de enda deckarna jag klarar av att läsa och tycker om är Lars Keplers böcker.

Tom Clancys sista och nionde bok om USA:s president Jack Ryan skildrar internationella konflikter och politiska spel. Boken, som har skrivits tillsammans med Mark Greaney, skildrar ondskans imperium, det vill säga Moskva. Världsmakter ställs mot varandra och Nordamerika är världspolis, så något måste de göra. Internationell diplomati gynnar alltid USA så länge ingen trampar på deras tår.

Tycker du alltså om liknande berättelser så tror jag också att Tom Clancys Rysk roulette kommer att falla dig i smaken. Jag kan i alla fall konstatera att jag är fel person att tycka till om den här boken.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar