fredag 17 oktober 2014

Four - Veronica Roth

Four är skriven av Veronica Roth, en av mina favoritförfattare. Och karaktären Four, i Divergent-trilogins värld, är en av mina favoritkaraktärer. Fyra nya noveller - Falangbrytaren, Kandidaten, Sonen och Förrädaren - presenteras genom ögonen på den karismatiske Tobias Eaton, även kallad "Four".

Jag har väntat på boken och läste den på en gång, men jag kände ganska snart att det inte alls var vad jag egentligen hade hoppats på. Four har huvudrollen i den här boken och de fyra novellerna utspelar sig i olika tidsperioder. Karaktärerna är kända för mig sen tidigare eftersom jag har läst Divergent-trilogin. By the way, har du missat Divergent-trilogin så tycker jag att du ska läsa den.

Om du har läst trilogin så är den här boken en komplettering till dem. Har du inte läst trilogin så kan händelserna och karaktärerna upplevas förvirrande eftersom det inte finns en vidare presentation av dem. För övrigt är det en bra bok som man läser ut snabbt och är man en fan av Divergent-trilogin så kan jag rekommendera denna. Mer om Divergent kan du läsa här och här.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar