lördag 6 september 2014

Bara tre kan leka så - Denise Rudberg

Bror Hemros, en högt uppsatt politiker, blir mördad i sitt hem och när utredningen inleds så kopplas mordet ihop med en prostitutionsutredning som polisen arbetat med i flera år.
Strax efter mordet på Bror Hemros försvinner två kvinnor spårlöst från Östermalm och utredningen riktar sig in på att hitta ett samband. Utredarna Marianne Jidhoff, Torsten och Augustin har samtidigt sina privata problem att handskas med.

Vissa böcker är bra, andra dåliga. En del böcker tar jag mig igenom bara för att det känns som att jag måste läsa ut dem när jag väl påbörjat läsningen. Min senast lästa bok, Bara tre kan leka så, skriven av Denise Rudberg är en bok i kategorin "bra böcker". Det är en bok som jag inte gärna ville lägga ifrån mig och många sysslor fick vänta till jag hade läst ut boken. Det berodde nog inte på att boken var en av de bästa böckerna jag läst, utan snarare på att jag inte behövde fokusera så mycket på innehållet då den var väldigt enkel att läsa. Det negativa i berättelsen är att kriminalhistorien kändes lite fattig, lite tunn. Det var mer fokus på karaktärerna och deras liv. Jag nästan sträckläste boken och när själva upplösningen bearbetades så gick det väldigt fort, på bara några sidor skulle jag vilja påstå.

Den här boken är den tredje boken i en bokserie och eftersom jag inte läst de andra två så kan jag inte uttala mig om dem. Däremot kan jag nämna att man inte behöver ha läst dem för att förstå handlingen i denna.


Recenserad av Bookis syster för Bookis litteraturblogg.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar