lördag 19 juli 2014

Zack (Herkulesserien #1) - Mons Kallentoft & Markus Lutteman

Jag har läst en jättebra bok! Säkert har ni hört talas om den eller till och med läst den. Boken är Zack, skriven av ett nytt författarpar: Mons Kallentoft och Markus Lutteman. Jag läste boken alldeles för snabbt eftersom den är så bra och nu längtar jag till fortsättningen. Det negativa är att uppföljare brukar ta tid, men det gäller att ha tålamod.

Zack är titeln på den första boken i en ny deckarserie; Herkulesserien. Jag måste erkänna att jag inte är mycket för deckare och det har jag säkert sagt tidigare också. Men den här boken hade jag svårt att lägga ifrån mig.

Ett antal asiatiska kvinnor avrättas och stympas. Det blir ett fall för Stockholmspolisen och den unge Zack, kriminalinspektör vid Särskilda enheten. Tillsammans med sin kollega Deniz försöker Zack att lösa morden. Hittar de inte mördaren kommer allt fler kvinnor att dö.

Zack är en ung kille som har problem. Han är drogberoende och bästa vännen är kriminell. Det finns inga genomgoda karaktärer i den här berättelsen, alla är onda på ett eller annat sätt. Vilket driv och vilken spänning! Varning för sträckläsning!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar