tisdag 27 maj 2014

Dödens trubadur - Fredrik Lindblom

I januari 2011 läste jag en bok av Fredrik Lindblom som hette Röd skymning. Nu har jag precis läst ut den fristående uppföljaren med titeln Dödens trubadur, en fantasybok som ges ut av Ascentoria.

Det första jag gjorde när jag fick Dödens trubadur var att ta fram Röd skymning igen, bläddra i den, titta på de underbara illustrationerna för att försöka komma ihåg vad den handlade om. Jag älskar böcker med vackra illustrationer och böcker som handlar om andra världar. Det finns ingen gräns för fantasin som håller hög nivå i den här boken också, precis som i Röd skymning. Dödens trubadur är en bok på 546 sidor som jag läste igenom jättesnabbt så fort jag kom igång med läsningen. Jag sögs in i handlingen och drogs moståndslöst med in i den värld som presenteras. Mystiken, karaktären Levyant och ständiga händelser för den spännande handlingen framåt.

Min syster har sett boken och kommenterat framsidan som är vackert illustrerat. Jag kan inte annat än att hålla med henne. Jag håller också med många bokbloggare som har läst den här boken; den är helt fantastisk och jag rekommenderar den varmt!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar