fredag 11 april 2014

Visning pågår - Sofie Sarenbrant

http://www.bokus.com/bok/9789175370583/visning-pagar/Visning pågår skriven av Sofie Sarenbrant måste vara den bästa boken jag läst på länge. Väldigt märkligt anser jag själv eftersom jag vanligtvis inte är så förtjust i deckare. Men den här boken är allt annat än tråkig. Boken är väldigt fängslande och snabbt kommer jag in i handlingen.

Vad handlar då boken om? I korta drag om mord som begås under visningar av hus i fina områden. Det börjar med att Hans blir mördad under en visning av den egna villan. Ganska snart misstänker polisen att frun mördat honom eftersom de låg i skilsmässa och han under flera år misshandlat henne, både psykiskt och fysiskt. Frun, Cornelia, begärs häktad och under den tiden sker ännu ett mord av mäklaren Benjamin som är på plats på en visning av ett annat hus. Här tar boken en helt annan vändning och spänningen stiger.

Boken har jag läst på min iPad, en ny erfarenhet för mig kan jag berätta. Det är hur bra som helst och jag kommer helt klart fortsätta köpa e-böcker istället för fysiska böcker.


Recenserad av Bookis syster för Bookis litteraturblogg.

2 kommentarer :

  1. Lyssnar på denna som ljudbok och än så länge mycket bra!

    SvaraRadera
  2. En författare som jag är väldigt nyfiken på!

    SvaraRadera