torsdag 20 mars 2014

Stad av glas (The Mortal Instruments #3) - Cassandra Clare

Den här serien blir ju bara bättre och bättre! Stad av glas är den tredje boken i serien "The Mortal Instruments", skriven av Cassandra Clare.

Clarys mamma är fortfarande medvetslös. Det är anledningen till att Clary vill följa med Jace och familjen Lightwood till Alicante. Clary hoppas på att hitta ett botemedel till sin mamma, men Jace vill inte att Clary följer med. När familjen Lightwood och Jace ska resa genom portalen till Alicante blir de anfallna av demoner. Simon skadas i tumultet och Jace tar med sig honom genom portalen för att Simon inte ska dö. Vampyrer är förbjudna i Alicante vilket betyder att Simon hamnar i trubbel. Clary, som är kvarlämnad i New York, hittar ett sätt att ta sig till Alicante. Hon skapar en portal, något som egentligen är omöjligt. När hon ska passera portalen följer Luke med och de hamnar i huvudstaden Idris, en inte så trygg plats som invånarna egentligen tror.

Cassandra Clares serie om skuggjägarna som kämpar mot ondskan blir allt mer spännande. Med andra ord är denna bok en riktig bladvändare.

2 kommentarer :

  1. När jag läst ikapp en del av mina olästa böcker så har jag tänkt påbörja denna serie. Vet dock inte om jag skall läsa den på svenska eller engelska!!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst serien på engelska, men den svenska översättningen är bra. Dock är inte alla böckerna översatta än.

    SvaraRadera