söndag 2 februari 2014

Böcker av Sylvia Day...

... har jag läst nu under helgen. En bok per dag då de är oerhört snabblästa. Tidigare på bloggen har jag skrivit om boken Drama av samma författare och nu har jag läst Älska och Synda. Berättelserna handlar om ett annat århundrade och det är ofta svårt att lägga ifrån sig böckerna när man väl börjat läsa. Däremot kan jag säga att när man väl läst en bok av Sylvia Day så vet man hur andra böcker skrivna utav henne slutar. Berättelserna är förutsägbara med en blandning av Jane Austen i kombination med 50 Shades.

Romanerna utspelar sig i historisk miljö om unga kvinnor som vågar leva och upptäcker sig själva. Det känns lite mycket harlequin över det hela, men trots det kan man inte låta bli att läsa boken från pärm till pärm. "Bara en sida till" tänkte jag hela tiden och till slut hade jag läst ut hela boken. Tycker du om historiska romaner och romantik så är dessa böcker definitivt något för dig!

Jag har läst böckerna i min iPad, så här kommer en bild på böckernas framsida så som dem ser ut i mitt "bibliotek".
 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar