söndag 20 oktober 2013

Drama - Sylvia Day

Det känns som att mina inlägg blir allt glesare. Men det är ju inte så konstigt om jag tänker efter. Jag arbetar på heltid som lärare, studerar två kurser på halvfart, på distans, och jag har en familj. Det gäller att prioritera. Hur mycket jag än tycker om att skriva om böcker jag har läst eller tänker läsa så är det inte prio ett.

I helgen har läst och vilat. Jag har faktiskt läst en bra bok av Sylvia Day. Bokens titel heter Drama och det här är en bok som ges ut av Bookmark förlag. Det är lite sträckläsningsvarning över denna bok, som är en historisk roman med passion, drama, spänning och kärlek i en sofistikerad miljö.

Elizabeth Hawthorne var kär i Marcus Ashford. De skulle gifta sig och hon trodde att livet inte kunde bli bättre. Inte anade Elizabeth att hennes värld var på väg att falla sönder. När hon, en sen kväll, ska söka upp sin fästman, Marcus, upptäcker hon honom med en annan. Förtvivlad lämnar hon Marcus och gifter sig med Lord Hawthorne. Även om hon inte älskade Lord Hawthorne lika mycket som hon älskade Marcus, kände hon att hon fick ett tryggt liv som hon var nöjd med.

Men ödet ville annat. Elizabeths man blir dödad och efterlämnar en dagbok som många vill komma åt. En av de intresserade personerna är Marcus som arbetar som spion. Marcus har aldrig glömt eller förlåtit Elizabeth för att hon lämnade honom och nu möts dem igen för att Marcus ska beskydda Elizabeth. Elizabeth vill inte ha skydd av den mest förföriska mannen hon någonsin känt. Det är otänkbart och oemotståndligt.

Drama är en spännande berättelse om intriger, mystik, agenter, passion och kärlek. Vi får följa Marcus Ashford, earlen av Westfield, som också är agent. Lady Elizabeth Hawthorne är den som krossade hans hjärta. Det är non stop action hela tiden; hemligheter som avslöjas, mordförsök, eventuell kidnappning, farlig drama och en öm kärlekshistoria är vad författaren bjuder på. Läsaren dras in en berättelse med ett behagligt flyt och med karaktärer som känns äkta.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar