måndag 23 september 2013

Läsplanering vecka 40-41

Det här med läsplanering för varje vecka är nog ingenting jag kommer att hålla på med ett längre tag, men just nu har jag en hel del böcker här hemma som ska läsas och då känner jag att jag behöver planera vilka böcker jag ska läsa och när jag ska läsa dem. Jag har tre böcker på gång, men under vecka 40-41 ska jag lägga mer tid på läsningen så att jag läser ut dem:

Mor, mamma, morsan - Robert Ericsson & Sonja Schwarzenberger
En pocketbok med tretton berättelser om kvinnorna som formade oss.

Ingen människa är en ö. Inte heller min mamma. Vi kommer alla någonstans ifrån, är invävda och intrasslade i varandra. Hon är länkad till alla de här människorna och genom henne är de länkade till mig. Vi blir de vi är nära. Summan av dem.
Jonas Brun

Drömgångare - Samantha Shannon
Årets måste-läsning! Den här boken är den första boken i Bone Season-serien, en serie på sju böcker. Den första boken handlar om Paige Mahoney som inte vet gränserna för sin egen förmåga. Hon råkar döda en vakt i t-banan och det är i princip omöjligt att undkomma detta. Paige arbetar i Londons kriminella undre värld och hon är åtråvärd för sin fiende. Hur åtråvärd kommer hon att tids nog bli varse.

Analfabeten som kunde räkna - Jonas Jonasson
Jag älskade Jonas Jonassons tidigare bok, Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, och jag har verkligen längtat efter denna bok. Nu ska jag under kommande veckor läsa om Nombeko Mayeki, en föräldralös flicka som mot alla odds tar sig framåt. Spännande!

1 kommentar :

  1. Jag ska också ge mig på Analfabeten snart hade jag tänkt mig :)

    SvaraRadera