torsdag 12 september 2013

Dagbok för alla mina fans...

Jeff Kinneys böcker är en storfavorit hemma hos oss. Min son älskar att läsa böckerna och sedan lånar han ut dem till sina kompisar i skolan. Så ni kan gissa vad glad han blev när Dagbok för alla mina fans - Gör det själv - bok och Femte hjulet kom i brevlådan idag. Nu ska böckerna med till skolan imorgon, den ena ska han ha som läsebok och den andra får han självklart skriva i.

Jag blir ju också glad för nu har min son lyckats hitta böcker han tycker om att läsa och då blir det lättare att få honom att läsa. För er som inte känner till böckerna sen tidigare kan jag berätta att dem är lättlästa dagboksanteckningar skrivna av Greg, en rolig person med en personlighet som gör att han ständigt möter en massa problem.

I Gör det själv - boken får du göra din egen bok där du blir författare, illustratör och huvudperson. Det kan inte bli bättre tycker min son. Det låter underbart tycker jag självklart.

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar