fredag 2 augusti 2013

Min iPad är fantastisk!

Jag älskar min iPad! Och jag använder den konstant; till bland annat min Apple-TV, Internet, skriva blogginlägg och läsa böcker.

Idag har jag läst boken Att det tid må väckas i min iPad. Boken är skriven av Frida Arwen Rosesund och handlar om skräck, folktro och romantik i 40-talets Sverige - en bra bok som jag sträckläste. Rekommenderas!


För inte så länge sen läste jag också Sherman Alexies The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian. En bra och lättläst berättelse om 14-åriga spokaneindianen Junior. Boken skildrar USA:s reservat och den förintade tillvaron där. Mot alla odds bryter sig Junior loss för att i slutändan hamna i en situation där han besegrar de redan slagna - indianerna i reservatet. Hur ska Junior leva med denna triumf som nu har förvandlats till skam? En fin berättelse, rolig, djup men ändå lättläst om känslan av klassförräderi. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar