fredag 16 augusti 2013

Haglöfs Corker - perfekt till skolstart!

Hemma efter en
tuff skoldag.
Lagom till skolstarten har jag nu testat Haglöfs Corker Large, en jättebra 20 L skolryggsäck med skyddsfodral för 15 tums dator och annat.
 
Haglöfs Corker är väldigt fin, funktionell och otroligt charmig. Det lagom hårda "skalet", eller lådkonstruktionen, gör att ryggsäcken behåller sin form oavsett om du har fyllt den med saker eller inte. I min Corker får jag plats med min 15" dator, böcker och min lunchlåda. Min vattenflaska placerar jag i det stretchiga sidofacket. Ryggsäckens volym är begränsad och jag har inte fått plats med min kofta i den. Jag har försökt att trycka in den, men blivit lite nervös av att det drar i sömmarna kring dragkedjorna, även om ingenting egentligen händer eftersom sömmarna är välsydda. Min räddning har varit gummibandet på utsidan där jag har spänt fast koftan. Corker är också försedd med bröstrem och höftrem.
 
Vad som kan vara bra att veta är att ryggsäcken sitter långt ner på ryggen, men att den är skön att bära med en bra passform och gjuten ryggplatta som täcker hela ryggen för bra bärkomfort. Haglöfs Corker öppnas på sidan vilket gör att jag har koll på innehållet i min den. När jag vänder på ryggsäcken för att öppna den, måste jag vara försiktig med saker jag har placerat i sidofickorna. Det händer ofta att saker faller ut då sidofickorna på utsidan inte har dragkedja.
 
Jag tycker om min Corker Large och jag kommer att använda den flitigt! Designen är genomtänkt och ryggsäcken passar både jobbet och fritiden. Den grunda fickan i toppen är utmärkt för att packa mindre saker i. Ryggsäcken är tillverkad av återvunnet material. Den har många fickor och fack som ger mig möjlighet att organisera mina saker utan att behöva trycka ihop allt.
 
Demofilm:
 

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar