lördag 17 augusti 2013

Fjällräven Kånken - Me Like!

Jag och min Kånken
i Göteborg.
Jag bar runt på en Kånken laptop 15" hela förra helgen då jag och min familj var i Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Jag har alltid tyckt om Kånken, men nu älskar jag den! Riktigt kul är det också att man kan beställa den som laptopväska nuförtiden.

Kånken laptop är tillverkad i ett vattenavvisande material med tre fack och två sidofack. Närmast ryggen finns ett vadderad datorfack. Sedan finns det ett större fack med ett urtagbart sittunderlag och plats för mycket annat. Ett litet fack finns på utsidan strax nedanför själva loggan som är i reflex. Väskan har förutom vadderade axelremmar handtag i toppen. 
Fikadags!
Jag bar runt på min Kånken en hel helg. Det regnade första dagen i Göteborg och inte en enda sak i väskan blev blöt. Förutom att väskan är tillverkad i ett vattenavvisande material, har dragkedjorna också en flik som skyddar mot regn. Min dator fick plats utan problem och det kändes inte på något sätt tungt att bära den. Kånken laptop 15" känns som en jättebra storlek, den är mycket bekväm med fin ergonomi. Under promenaderna i Malmö tog jag ut min dator, men det vadderade facket fungerade perfekt för min iPad istället.

Kånken väskan är inte onödigt vadderad vilket också gör att väskan blir mer rymlig. Om du har barn så vet du säkert att du alltid får mycket att bära på som förälder. Koftor till två barn, plånbok, nycklar, iPad, frukt, matsäck och två vattenflaskor, som placerades i sidofacken, fick plats i min Kånken utan problem. Dragkedjan går att dra ner nästan helt vilket gör det enklare att ladda väskan med diverse material.
Självklart finns det för- och nackdelar med allt. Nackdelen med Fjällräven Kånken är att den saknar flera mindre fack med dragkedja. Jag tycker om att placera nycklar i ett fack, mobilen och plånboken i ett annat, men facket på utsidan är det enda som finns för småsaker som man inte vill blanda med böcker, matsäck eller annat. Förutom detta måste jag säga att jag aldrig trodde att jag skulle tycka så mycket om Fjällräven Kånken som jag gör nu. Den är helt underbar, lätt att bära och perfekt för skola och fritid. Jag måste också säga att jag har hört många som har velat när det gäller inköp av denna väska och till dem säger jag: tveka inte, den är helt underbar, väldigt snygg och grym till allt!

Demofilm:

2 kommentarer :