fredag 26 juli 2013

Läst boken och sett filmen

Nu har jag läst boken och sett filmen Varma kroppar av Isaac Marion. Det är en berättelse om levande döda - zombier. Zombien "R" är bokens berättarjag och han är inte så duktig på att tala, men berätta kan han. Hela berättelsen är full av orimligheter och logiken i denna bok är ingenting man ska granska.

Självklart finns det också romantik i denna berättelse vilket leder till ett återfödande av zombier till riktiga människor igen. Kanske är det en nyskapande berättelse, kanske spännande och välskriven. Men den föll inte mig i smaken, varken boken eller filmen.


2 kommentarer :

  1. Jag blev faktiskt positivt överraskad av filmen, för jag tyckte den var riktigt rolig och charmig. Jag hade ganska låga förväntningar innan.. ;) Boken har jag inte läst.

    SvaraRadera
  2. Jag var väldigt tveksam till boken när alla läste den. Men när jag fick boken i present för ett tag sedan blev jag faktiskt positivt överraskad. Filmen tyckte jag inte lika mycket om, men det är kanske inte någonting ovanligt? ;)

    SvaraRadera