onsdag 24 juli 2013

Kånka på en Kånken eller en Corker?

Så här innan skolstart börjar säkert många elever att tänka på och önska sig en ny ryggsäck att inhandla. Så tror jag också att det är för många lärare. Som lärare har jag använt många olika väskor att bära mina böcker och min dator i, till och från skolan, men i slutändan byter jag alltid tillbaka till min hederliga ryggsäck eftersom den är skonsammare för min rygg.


Bild: Kånken Laptop 15" från Fjällrävens sida.

På tal om ryggsäckar så vet jag att många lärare är förtjusta i Fjällrävens Kånken och väldigt sugna på att införskaffa en. Då många lärare bär med sig sin jobbdator hem och tillbaka till skolan kanske inte Fjällrävens Kånken är det första alternativet när de ska köpa en ny ryggsäck. Detta vet jag då jag har haft samtal med kollegor på olika skolor om detta och många är skeptiska till att Kånken, oavsett om det är en datorväska eller ej, ska vara skönt att kånka runt på. Samtidigt vill de så gärna ha en.
På bilden ser du den klassiska Kånken som har blivit en datorväska. Den har en vadderad ficka som skyddar datorn samt vadderade axelremmar.




Bild: Corker Medium från Haglöfs sida.


En annan ryggsäck som jag tror många har börjat bli alltmer förtjusta i är Haglöfs Corker. På bilden ser du väskan i medium storlek. Den finns i olika färger, precis som Kånken. Väskans öppning är i sidan och väskan har många olika fickor, i sidan och upptill.


Jag är själv väldigt nyfiken på dessa två väskor och skulle väldigt gärna vilja pröva dem och skriva om dem på bloggen. För egen skull och för alla lärare/elever som är osäkra på vilken ryggsäck de egentligen vill ha inför skolstart. Har du erfarenhet av dessa två väskor? Dela gärna med dig i såna fall.

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar