söndag 19 maj 2013

Gå bort presenter

För en tid sedan fick jag ett paket hemskickat och det innehöll två böcker. Den ena boken var Pinsamma familjebilder: HUSDJUR av Mike Bender och Doug Chernack. Det är en fin "gå-bort-present" i form av ett familjealbum och precis som titeln antyder är detta pinsamma familjebilder med människans vän - husdjuren. Boken innehåller fåniga bilder att skratta åt och den passar alla åldrar.

Den andra boken såg väldigt tråkig ut tyckte jag till en början. Vems hår? av Christina Christoforou är en bok som illustrerar kändishår. Tanken är att man ska gissa vems hår, om man nu tycker om hår och om gissningslekar. Jag lade den på nattduksbordet av en ren slump och min dotter var framme på en gång och ville ha boken. Bra att den kom till nytta och kanske kan hon rita ansikten till alla illustrerade hår. Själv kommer jag inte att bläddra i den. Och för den nyfikne kan jag tala om att facit finns i slutet.

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar