onsdag 15 maj 2013

Brons i Webbstjärnan 2013

Som jag skrev i ett tidigare inlägg i bloggen så brukar jag inte skriva om saker som händer i mitt liv på den här bloggen. Här på bloggen skriver jag bara om böcker och ibland om ämnet svenska som andraspråk. Men eftersom jag i det tidigare inlägget nämnde Webbstjärnan 2013 och att vårt projekt Om Zlatan hade gått till final, vill jag också uppdatera er på hur det gick.

Den 14 maj utsågs årets webbstjärnor på Nalen i Stockholm. Jag och fem andra elever var på plats, nervösa inför prisutdelningen och framför allt för om vi var ett vinnande lag eller inte. Det gick väldigt bra för vårt projekt Om Zlatan. Mina elever och jag blev vinnare till brons i kategorin Grundskola årskurs 6-9. Att vinna ett sådant pris tillsammans med mina fantastiska elever i svenska som andraspråk är en upplevelse jag aldrig glömmer!


 
 
 
Webbstjärnans final i sin helhet kan ses här:
 
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar