måndag 18 februari 2013

Underbara pocketfodral

Underbara pocketfodral, var har du varit hela mitt liv? Det var först i lördags jag upptäckte pocketfodralet och jag förstår inte hur det kommer sig att jag inte sökt efter det tidigare på nätet eller ute i bokhandeln.

Nu har jag ett helt underbar pocketfodral här hemma i äkta skinn och första boken som lades i den är Lars Keplers "Hypnotisören". Det var lite krångligt att få in pocketboken först, men när den väl var på plats såg det jättesnyggt och unikt ut. Och bäst av allt; ingen kan se vad det är för bok jag egentligen läser.

Pocketfodralet ser verkligen dyrt ut. Det finns ett sidenband i den som jag kan använda som bokmärke och på utsidan finns ett gummiband som håller fodralet stängd. Fodralet är bekvämt att hålla och glider inte ur handen även om du bara håller den med en hand.

Fodralet har en bra passform och boken faller inte ur. Därför är det också så bra med ett sånt fodral ifall du vill skydda dina böcker eller läsa en bok som du inte vill andra ska veta att du läser. Nu sitter jag här med ett svart fodral från Pocketfodral.se som också har fodral i andra färger, bland annat brunt och rött.

Jag kan verkligen rekommendera att du införskaffar en. Det kan vara så att du inte bryr dig om ifall dina pocketböcker går sönder. Men fördelen med ett pocketfodral är inte bara att behålla dina pocketböcker i fint skick, utan också för att läsa i smyg, då andra lätt kan tro att fodralet är en filofax. Eller om det nu är så att du ibland läser lite pinsamma böcker och inte vill skylta med det, då är det bra att ha boken gömd i ett fodral.



7 kommentarer :

  1. Jag har hört talas om de här fodralen. verkar snygga o omtyckta.

    :)

    SvaraRadera
  2. Jag har ett och älskar det verkligen :)

    SvaraRadera
  3. Otroligt snyggt är det och jag tycker verkligen om mitt också :)

    SvaraRadera
  4. Delta i en ny tävling och vinn 2 st skinnfodral som pris!
    Skriv en bra slogan åt oss!
    gå in på www.pocketfodral.se och tävla t o m 28 Feb 2013.

    lycka till

    mvh Myrra

    SvaraRadera
  5. Maria johansson21 februari 2013 16:44

    Men jag undrar, varför vill du gömma titeln på en bok?
    Det är upp till var och en vad den läser.
    I stort sett är denna pocketfodral till för att skydda bocken och inte till öfr att gömma titeln.
    Tänk på detta och det är alltid roligt att se vad andra läser på tåget eller andra ställen.
    Ingen bok är pinsam. Om man själv tycker det, så ska man inte läsa det.
    Så tycker jag. Var öppen som en bok och skylta med vad du läser. Du har inget att skämmas för.

    SvaraRadera
  6. Hej Maria!

    Visst är det så att man läser de böcker man tycker om och behöver inte på något sätt skämmas för dem. Jag tycker också att det är roligt och framför allt intressant att se vad andra läser på tåget/bussen för det kanske är en bok man själv inte läst.

    Men självklart finns det kanske böcker man ändå inte vill att andra ska se att man läser och att det då finns fodral för att dölja är inte helt fel. För egen del skriver jag om alla böcker jag läser, det är därför jag har en bokblogg. Men alla är vi olika...

    SvaraRadera
  7. re Maria

    fodralet är ju mest framtaget för att skydda boken men har visat sej ochså att fler uppskattar sin "hemliga" mysstund utan en massa ögon som blänger på vad man läser. Vi får mycket mail om det.
    Det var med Bokia som vi tog fram denna lite mer exklusivare variant som håller länge och inte upplevs som svettig som plast gör. Dessutom spricker den inte som plast, när den torkar.

    Men allt är en smaksak, absolut och valfrihet finns. Tack o lov.

    mvh Myrra

    SvaraRadera