söndag 20 januari 2013

Jag måste få göra reklam för...

... På spåret 2: 2500 nya frågor till hemmakupén och Mitt i naturen: 1000 frågor för hela familjen. Inte för förlagets (Max Ström) skull och för att de ska sälja bra, vilket man kanske tror. Utan för att det är två helt fantastiska bokspel som passar hela familjen.

Quizkampen har ni kanske hört talas om? Ett frågespel som mina barn har på sina iPads och jag på min iPhone. Jag, barnen, min man, syrrorna och mina svågrar utmanar varandra i ett parti frågesport. Ibland är det rena turen att jag vinner, ibland vinner jag med hjälp av den kunskap jag har.

Tillbaka till böckerna som påminner om Quizkampen - eller bok och spel i ett. I På spåret 2 finns massor med frågor om allt möjligt. En del frågor är lätta, andra behöver man verkligen tänka till. Det är ett riktigt roligt och ett lärorikt spel som min familj tycker om att spela. På spåret 2 är efterföljaren till På spåret som vi har här hemma också.

På boken sitter det en spelmodul som väljer frågorna slumpvis eller i ordningsföljd beroende på hur du vill ha det och den räknar dina poäng också. Fyra svarsalternativ finns till varje fråga och spelmodulen visar hur många frågor var och en av två spelare har klarat. Man kan självklart spela själv om man vill.

Frågekategorierna är Sverige, Europa, Världen, Historia, Kultur och Nöje, Sport samt Djur och Natur - sju kategorier med illustrationer. SVT:s populära program "På spåret" har gett upphov till denna roliga bok.

Mitt i naturen har precis som På spåret en modul som väljer frågor och visar hur många rätt du har. Boken innehåller 1000 frågor om djur och natur. Frågorna passar alla från 8 år och uppåt. Och med denna bok kan du utmana dig själv genom att testa dina kunskaper om djur och natur och du kan spela i lag med hela familjen.

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar