söndag 18 november 2012

Du och jag och vi - Pia Hagmar

Jag tycker om att skriva om alla böcker jag läser, både bra och mindre bra till riktigt dåliga böcker. Mestadels för att jag själv ska kunna gå tillbaka till bloggen och komma ihåg vilka böcker jag läste och vad jag också tyckte om dem.

Den här veckan har jag ägnat åt Pia Hagmars debut för vuxna - Du och jag och vi. Pia Hagmar har tidigare skrivit hästböcker för barn och ungdomar, men det här är en ny bok i stallmiljö för en äldre krets.

Bokens handling kretsar kring fyra kvinnor, vänskap, dåliga samveten, barn, hemligheter och kampen för att få livet att fungera. För mig är det här mer en bok om vänskap än en hästbok, men det kan också bero på att jag inte riktigt föll för berättelsen. Kanske är den ändå en bladvändare för vuxna hästintresserade.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar