söndag 25 november 2012

Den lyckligaste dagen - Nora Roberts

Den lyckligaste dagen är den fjärde och sista boken i Nora Roberts romanserie Bröllopssviten om de fyra väninnorna, Parker, Mac, Emma och Laurel. Denna gång är det Parkers tur att ta plats i romanen. Har du läst de tidigare böckerna i serien vet du helt klart vem Parkers hjälte är: Malcolm Kavanaugh.

Parker och Malcolm har sina egna problem, men mellan händelserna blommar deras romantik. Olösta frågor mellan Parker och Malcolm är både förväntade, men också ibland oväntade. Nora Roberts lyckas bäst med sina böcker när hon skriver trilogier, eller i det här fallet, fyra böcker i en serie. Hon väver samman berättelserna så att du lär dig att känna igen berättelsens stil och karaktärerna på djupet. Var och en av de fyra böckerna koncentrerar sig på en av vännerna även om du träffar alla och får läsa om deras framtida romanser.

Roberts karaktärer är människor jag bryr mig om och tycker om. De har sina brister, deras tragedier, glädjeämnen och sorger berör mig. För varje läst bok har jag sett fram emot nästa i serien även om det är en berättelse som väldigt tydligt visat vem som blir kär i vem. Nu när jag är klar med alla fyra böckerna ser jag bröllop, vackra scener och en fantastisk framtid för vännerna i Nora Roberts serie.


Recenserad av Bookis syster för Bookis litteraturblogg

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar