söndag 18 november 2012

Åttio dagar gul vs. Fifty Shades

Alltså så här är det, tyckte du om Fifty Shades trilogin, då kommer du att älska Åttio dagar gul sägs det på bokens framsida. Tänkte att jag kan läsa och jämföra då. Jag är inget större fan av Fift Shades, även om jag tycker att böckerna ändå höll mig fången. Men jag måste ändå säga att Åttio dagar gul tar priset. Den är så mycket råare och mer irriterande. Jag fann mig själv bli arg på den kvinnliga karaktären och på hur hon ändå såg på sin egen kropp och vad hon lät andra göra med henne. Här sker BDSM på hög nivå kära läsare och kanske är den närmare en verklighet jämfört med Fifty Shades.

Författaren Vina Jackson sägs vara pseudonym för två författare som har skrivit denna bok. Språket är lätt och jag fann mig själv skumma igenom vissa sidor eftersom jag ganska snart upptäckte att den här genren definitivt inte är i min smak. Summan av kardemumman, Fifty Shades med sin light BDSM gick an, men nej tack till Åttio dagar trilogin. Jag stannar vid bok ett.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar