tisdag 9 oktober 2012

Hypnotisören har blivit film



När boken Hypnotisören kom ut år 2009 läste jag den, men blev inte så värst förtjust i handlingen. Här kan ni läsa vad jag skrev om boken. Nu, tre år senare och två fler lästa böcker senare - Paganinikontraktet och Eldvittnet - kan jag helt ärligt säga att paret Ahndoril, eller Lars Kepler om man så önskar säga, har fängslat mig. Nu längtar jag till den fjärde boken om kommissarien Joona Linna, boken med titeln Sandmannen.

Jag har nu läst om Hypnotisören och tycker att berättelsen är spännande och välskriven. Och nu finns den också som film. Måste erkänna att lite nyfiken är jag ändå på filmen, undrar om den är lika bra som boken.

2 kommentarer :

  1. Har de två första böckerna med Lars Kepler i bokhyllan men har inte läst dem ännu!

    SvaraRadera
  2. Har alla tre böckerav Kepler i min bokhylla. Igår läste jag färdigt Hypnotisören för andra gången. Var ett tag sedan jag läste den första gången. Vet inte om jag vill se filmen riktigt. Boken är ju så bra och jag vet inte om jag vill riskera att förstöra mina "bilder" av alla personer och allt som händer i boken.

    SvaraRadera