onsdag 8 augusti 2012

Hur hittar man lästid?

Hur hittar man egentligen tid till läsning? Barnen tar mycket tid, de har läxor, vill umgås, det ska lagas mat, städas, kläder ska tvättas... ja, listan är lång. Men ibland behöver man lite egntid och kan den egentiden kopplas ihop med läsning så är det underbart. Jag läser mest på kvällarna när barnen lagt sig, innan jag ska sova.

Annars kan läsning ske på stranden, barnen badar - jag läser:

Cocoa Beach, Florida, USA 2012
Läsning kan också ske i bilen, mannen kör - jag läser:

Miami, Florida, USA 2012
Var läser du helst en bra bok?

3 kommentarer :

  1. Jag läser främst i bilen. Jag har 40 minuter till skolan (+ 40 hem) med bil, lite till om jag åker buss. Sedan brukar jag slänga in läsning lite när jag kan; när jag äter frukost, när jag borstar tänderna (vilket blir ganska lång borstning ibland), innan jag ska sova.

    SvaraRadera
  2. Wow! Jag ska testa att läsa samtidigt som jag borstar tänderna. Renare tänder får man också om tandborstningen tar lite längre tid än vanligt :)

    SvaraRadera
  3. Visst är det svårt att hinna med allt!

    Jag läser när jag promenerar och pendlar. Under en vanlig arbetsdag blir det minst 140 minuter. Såvida jag inte springer på någon bekant på tåget förstås (vilket jag ofta gör).

    Jag vill egentligen läsa medan sambon kör men han tycker att jag är tråkig då eftersom jag inte kan prata. ;)

    SvaraRadera