måndag 18 juni 2012

Söndagskvällen...

... ägnades åt Jag är Zlatan i lättläst version. Boken är återberättad av Mats Wänblad och ges ut av LL-förlaget. För en van läsare går det väldigt snabbt att läsa denna bok. Jag är Zlatan är en jätteintressant självbiografi som ger en bakgrundsbild av Zlatans uppväxt och liv samt hans passion för fotbollen. Självklart är det så att Zlatan beskriver hur bra och duktig han är hela tiden, men det är också svårt att säga emot eftersom han har kommit långt, han är duktig och han kan det här med fotboll.

Som jag sade är det här en lättläst bok, men det är en bok jag kan rekommendera att man läser även om man inte är i behov av lättlästa böcker. Meningarna känns ibland alldeles för korta vilket kan göra läsningen lite hackig, men ingenting som man störs av. Jag är jätteglad för att det ges ut böcker i lättläst version och speciellt när det är böcker som är intressanta och lockar läsare. Zlatans bok är en sådan som jag tror att många vill läsa den men att originalversionen kan kännas lite lång. Antingen läser man då den lättlästa versionen för att man behöver det eller så läser man den för att få en koncentrerad sammanfattning av Zlatans bok i originalversion. Vilket anledningen än är kan jag verkligen rekommendera Jag är Zlatan. Lite synd bara att det saknas bilder i boken. Några bilder med Zlatan hade inte skadat, något som jag tror finns i originalversionen.

Självklart bjuder förlaget också på en lektion till boken vilket du kan ladda ner här. Kan det bli bättre?!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar