lördag 16 juni 2012

Citroner och rosmarin i mitt kök: smaker från Österlen och Italien - Sanna Töringe

Namnet på kokboken väcker många olika tankar och jag kunde inte låta bli att nyfiket gå igenom alla sidor och dregla över alla goda recept och härliga bilder.

Det här är en kokbok för den som använder sig mycket utav olika sorters örter, någon som älskar gå i skogen och plocka bär, eller kanske någon som har en egen trädgård som bara väntar på att bli skördad eller är du en person som värdesätter närodlat och lokala råvaror, då är det här en kokbok just för dig!

Recepten är enkla att följa och det blir ännu enklare när man får se bilder på alla läckra maträtter och desserter, både svenska maträtter och italienska. Förutom en utförlig förklaring på hur du ska laga/baka recepten så har författaren skrivit mycket om sitt liv och sina egna upplevelser, vilket gör boken så mycket mer personlig och bjuder in dig som läsare och låter dig måla upp en egen bild.

Personligen tycker jag inte att Citroner och rosmarin i mitt kök är en bok som jag skulle köpa i första hand om jag gick runt i en bokaffär. Det är en jättefin bok med en massa bilder, men recepten tilltalar mig inte, då dem, enligt mig innehåller för många ingredienser som man normalt inte brukar ha hemma och ibland inte ens kan hitta i den vanliga mataffären där man alltid köper sin mat.


Recenserad av Bookis syster för Bookis litteraturblogg.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar