lördag 14 april 2012

Skalpelldansen - Jenny Milewski

Handling
Författaren Jonas Lerman är känd för sina böcker som handlar om kirurgen och flickmördaren Carl Cederfeldt. I arbetet av Jonas kommande bok börjar mystiska och skrämmande saker att hända i hans liv. Jonas liv blir allt konstigare och tillvaron blir en obegriplig mardröm. Historierna i hans böcker upprepar sig i verkligheten. Har Jonas blivit galen?

Vad jag tycker om Skalpelldansen
Jag hade höga förväntningar på boken efter att ha läst baksidestexten. Men jag blev faktiskt lite besviken. Dels var det jättesvårt att komma in i handlingen och den innehöll också en hel del saker som gjorde mig mer förvirrad istället för att föra berättelsen framåt. Jag trodde också att det skulle vara en skrämmande berättelse, men rädd blev jag inte. Jag kände snarare att jag fick ångest av att läsa de långa utdragen om Jonas Lermans böcker.

Boken passar dig som tycker om skräck och psykologiska thriller. Jag tyckte dock inte om den. Dels för att den var så seg till en början, men också för att jag inte blev ett dugg rädd.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar