måndag 19 december 2011

Böcker till hjälpsamma kollegor

Idag kom det en leverans med böcker jag har beställt till mina hjälpsamma kollegor för deras goda samarbete under höstterminen. Eftersom jag älskar böcker blir det oftast så att jag ger bort böcker i present. Det är riktigt kul att ge bort böcker samtidigt som jag varje gång håller tummarna för att det ska vara rätt bok till rätt person.

Jag har i alla fall beställ följande böcker till tre av mina kollegor:

Törst - Richelle Mead. Mer om boken kan du läsa här.

Livräddare - James Patterson. Mer om den kan du läsa här.

Världskrig Z: en muntlig historik över zombiekriget - Max Brooks. Det är en bok jag inte har läst själv, men tänker att den passa en av mina kollegor. Jag hoppas att min kollega kommer att tycka om den i alla fall. Enligt bloggar på nätet verkar det i alla fall vara en mycket uppskattat bok som jag själv blir lite sugen på att läsa. Enligt baksidestexten handlar boken om ett världskrig som har skett. 10 år senare får läsaren möta folk från hela världen som genom intervjuer berättar om hur de levande döda, zombierna, uppstod och hur människan besegrade dem.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar