söndag 9 oktober 2011

Om barns läsning

Läsning är viktigt för barns språkutveckling. För att ta fram läslusten hos barn och unga och ta fram betydelsen av läsning för barns utveckling har Akademibokhandeln, i samarbete med barnboksförlagen Bonnier Carlsen och Rabén & Sjögren, startat ett samarbete för barns läsning.

Klicka här för att läsa mer om samarbetet och för att läsa mer om:

* högläsning
* en krönika av Jessika Gedin
* ta läsborgarmärket
* barnboksförfattarnas favoritböcker
* lästips

Bild: Akademibokhandlens hemsida

2 kommentarer :

  1. Onskar att det hade funnits nar jag var yngre, det hade jag satsat pa!

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt med! Ska försöka få mina elever och mina egna barn på det här. Vet dock inte om det är någon gräns när det gäller åldern.

    SvaraRadera