måndag 11 juli 2011

Sommarlov och semester = bokläsning

Det är under sommarmånaderna som jag tror att många kopplar av med en bok. Ibland i samband med en resa antingen utomlands eller runt om i Sverige för att komma bort från alla måsten hemma.

För er som har varit i Italien och njutit av den goda, men inte så figurvänliga maten där kan jag tipsa om ViktVäktarnas Smala Italien. Nu kan du fortfarande njuta av italienska läckerheter utan att det syns på vågen. Rätterna i kokboken ser lättlagade ut också med tillhörande bilder. Recepten är baserade på pasta, fisk, fågel och kött, men i boken finns även ett kapitel med desserter. För vad vore en italiensk kokbok utan en klassiker som tiramisu!

Själv tycker jag om pizza och pasta, men mer på mitt sätt. ViktVäktarnas kokbok passar inte mig med sitt ProPoints program och de ingredienser som ingår i recepten. ProPoints är ett individuellt program där man får råd och vägledning om hur man gör hälsosamma och viktvänliga val. För den som däremot vill gå ner i vikt och funderar på att blir medlem i ViktVäktarna kan passa på att utnyttja erbjudandet som finns med i kokboken.

På flyget till Los Angeles läste jag Robin Pilchers Den långa vägen hem. Det här är en bok om Claire Barclay som är uppvuxen i Skottland, men lämnar hemmet efter att mannen hon är kär i har sårat henne. Claire flyttar till USA, men snart nås hon av nyheten att hennes styvfar är sjuk och hon återvänder till Skottland för att ta hand om honom. Självklart träffar hon sin ungdomskärlek igen och gamla känslor flyter upp till ytan. Men det händer inte något mer än så eftersom båda är gifta på vart sitt håll. Till slut försonas Claire och hennes gamla ungdomskärlek och de två familjerna blir vänner.

Det var i stort sett allt boken hade att erbjuda. Den långa vägen hem är en tråkig och seg bok som jag inte alls rekommenderar.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar