lördag 18 juni 2011

Böcker som ska med till Los Angeles

Nästa vecka bär det iväg till Los Angeles, Kalifornien! Med en flygresa på 14-15 timmar krävs det att jag är rejält laddad med böcker. Jag har börjat plocka på mig lite pocketböcker som ska läsas på dit- och hemresan:

1. Bokhandlaren i Kabul - Åsne Seierstad
2. Ett hål om dagen - Louis Sachar
3. Norwegian Wood - Haruki Murakami
4. Berättelsen om Pi - Yann Martel
5. Tusenskönor - Kristina Ohlsson
6. Boktjuven - Markus Zusak
7. Ät mig - Agnes Desarthe

Tror ni att följande böcker räcker? I annat fall får jag köpa böcker i LA för hemresan.

8 kommentarer :

  1. Ta inte med dig för många, utan köp där är mitt tips! L A låter kul, ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle bara plocka med 1-2 böcker, och sen köpa resten i USA, men det är jag det :)

    Jag ska förresten också läsa Boktjuven i sommar, Johanna verkade också sugen på att läsa den. Då kan vi bokcirkla om den till hösten :P

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Bokinköp i USA låter som ett äventyr!

    Fru E: Det ska jag ha! Jag ser verkligen fram emot resan.

    Nordh: Vad kul! Visst kan vi bokcirkla om den. Det förutsätter dock att jag minns allt jag har läst :) Du vet hur det är med mitt minne ;)

    SvaraRadera
  4. jag sover på planet och ser på film :)

    SvaraRadera
  5. Vilka intressanta och bra böcker du har valt. Jag har läst nästan alla men Murakami är nog favoriten. Ha en trevlig resa.

    SvaraRadera
  6. Sova och film låter också som ett bra alternativ :)

    SvaraRadera
  7. Hej, skulle du vilja gästblogga på vår bokblogg? Skriva en recension? Självklart länkar vi då till din blogg från den recensionen.

    I så fall, maila oss på bokflickorna@gmail.com och bifoga texten och bild på böckerna. Det vore jättekul.

    http://bokflickorna.blogspot.com/p/vill-du-gastblogga_19.html

    SvaraRadera
  8. Ah, harligt! Ha en alldeles udnerbar semester!

    SvaraRadera