söndag 15 maj 2011

Äntligen...

... har jag läst klart Cirkeln. Det har varit väldigt segt att läsa och jag har inte riktigt orkat koncentrera mig på innehållet. Boken började med alldeles för många karaktärer att hålla reda på och innehållet har inte riktigt varit vad jag hoppades på.

Författarna, Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren, har skrivit 520 sidor om magi, död, kärlek och vänskap. Boken handlar om sex unga tjejer som har övernaturliga krafter. De måste lära sig att samarbeta för att övervinna ondskan, trots att de inte har något gemensamt.

Cirkeln är den första delen i en trilogi och jag kommer helt klart läsa de två andra böckerna i serien när de väl ges ut. Men just nu kan jag inte riktigt ge Cirkeln ett högt betyg, den når inte riktigt ända fram.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar