fredag 4 mars 2011

Böcker som väntar på att läsas

Tre bokhögar har jag ovanpå bokhyllan just nu. Det är böcker som ska läsas och skrivas om här på bloggen.

Richelle Meads böcker kan jag inte börja läsa just nu då jag inte har första boken i serien. Väntar på att den ska komma in på biblioteket snart... det är långa kötider. Undrar om de är bra?!?

Lärarlitteratur från Studentlitteratur ska läsas också. Det gäller att fortbilda sig och även skriva om böckerna på bloggen så att andra lärare får en liten guide i bokdjungeln.





Orhan Pamuk - har dåligt samvete över att jag fortfarande inte har läst en bok av denne Nobelpristagare. Skärpning Bookis!

Och så har vi böcker från LL-Förlaget. Lättlästa böcker som jag ska forska i och se om det kan vara något för min elever - nyanlända i förberedelseklass. Samma sak ska göras med böckerna om Matilda från Berghs förlag. Matilda böckerna fick jag tips om av min dotters lärare, för en vecka sen, som tycker att böckerna har ett bra språk. Jag blev lite nyfiken...

Ja, det är en del som ska läsas... ibland önskar jag
att jag hade mer tid till läsning. För jag vill läsa... massor! Citat från en av mina elever: "tänk om dygnet var 73 timmar istället för 48, för ibland känns det som att man inte hinner göra allt man vill här i livet".

1 kommentar :

  1. I en fantasybok av David Eddings som jag laste for en herrans massa ar sedan sa kunde de stanna tiden mellan tva sekunder och man kunde tillbringa i princip hur mycket som helst tid dar. Det kan jag fortfarande tanka pa nar jag ser mina hogar av olasa bocker som jag vill lasa nu pa en gang. Tank om man kunde stanna tiden....

    SvaraRadera